.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیش از دو میلیون واجد شرایط رأی در مازندران
این انتخابات به سبب رایانه ای شدن ، تفاوت هایی را با انتخابات گذشته دارد .اگر شورای نگهبان مخالفت کند باز وزارت کشور در درجه اول خواسته شورای نگهبان را اجابت خواهد کرد و انتخابات به شکل سنتی انجام خواهد شد ولی در کنار آن انتخابات رایانه ای هم وزارت کشور انجام خواهد داد...
بیش از دو میلیون واجد شرایط رأی در مازندران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت : ایران یکی از مردم سالارترین کشورهای جهان است و برگزاری انتخابات در هر سال بیانگر این موضوع می باشد .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، جواد قناعت معاون سیاسی و امنیتی و رئیس ستاد انتخابات استان مازندران دراولین جلسه مطبوعاتی و رادیو وتلویزیونی ستاد انتخابات استان که در محل استانداری برگزار شد گفت:انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یک جایگاه خاص دارد.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مردم سالارترین نظام های جهان را دارد و برگزاری یک انتخابات در هر سال و حضور مردم مبین این قضیه است اگر چه استکبار جهانی ما را به عدم رعایت حقوق بشر معرفی می کند ولی یکی از دموکرات ترین نظام های جهان را داریم که در جهان کم نظیر یا بی نظیر است .
قناعت یک از ویژگی های انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را نگاه برون مرزی دشمنان و دوستان عنوان کرد و گفت: مسلماً تغییر و تحولات داخل کشور در عرصه های بین المللی تاثیرگذار است و نوع نگرش یا مشارکت مردم در انتخابات و ترکیب مجلس هشتم در روابط بین کشورهای منطقه تاثیرگذار است.
وی ادامه داد:جنبش های اسلامی و جنبش های ضد استکباری در منطقه و امریکای لاتین و جنوب شرق آسیا در حال القاء نظرات و الگوپذیری از ایران هستند که حضور حداکثری مردم می تواند باعث دلگرمی این کشورها شود .
قناعت خاطرنشان کرد: دشمن منتظراست تا نظام پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد و به همین دلیل مردم را به عدم حضور در انتخابات ترغیب می کند تا جنبش های مردمی دلسرد شده و دست از استکبار ستیزی بردارند و از شتاب آنان کاسته شود .
وی تصریح کرد: تعداد آرای مأخوذه یا حضور مردم در انتخابات برای دشمنان میزان ارزیابی تلقی می شود و مقبولیت نظام را در تعداد آرای ماخوذه صندوق ها می دانند هرچند این مسئله را برای خود قائل نیستند .
قناعت اظهار داشت: وظیفه مطبوعات گرم کردن تنور انتخابات است تا باعث نوامیدی و یأس دشمنان ایران شود .
وی ویژگی دیگر انتخابات را نگاه داخلی عنوان کرد و گفت: اگر به صف بندی های سیاسی بنگریم می بینیم که مرزبندی های گذشته شکسته شده و مرزبندی جدیدی شکل گرفته است و ائتلاف های جدیدی را ایجاد کرده است و این تبدیل به مسابقه و رقابت شده است که این مسئله گروه اپوزیسیون را نیز فعال کرده است تا در نظام تغییر رفتار را ایجاد کنند .
قناعت افزود:اکثریت نگاه های سیاسی بحث مسابقه و رقابت خدمت را قرار داده اند و این برای اولین بار است که هشت ماه مانده به انتخابات استارت آن از سوی برخی از داوطلبان زده شده است که خود نشان از اهمیت انتخابات دارد.
رئیس ستاد انتخابات استان ویژگی سوم انتخابات را رایانه ای بودن آن عنوان کرد و گفت:انتخابات امسال به سبب رایانه ای شدن ، تفاوت هایی را با انتخابات گذشته ایجاد کرده است و در این زمینه بحث های بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد.
وی بیان کرد:اگر فرض را بر مخالفت شورای نگهبان بدانیم باز وزارت کشور در درجه اول خواسته شورای نگهبان را اجابت خواهد کرد و انتخابات به شکل سنتی انجام خواهد شد ولی در کنار آن انتخابات رایانه ای هم وزارت کشور انجام خواهد داد.
قناعت با بیان اینکه در سه حوزه اجرایی ، سیاسی و رایانه ای انتخابات برگزار خواهد شد ، افزود:در حوزه اجرایی بحث خدمات و پشتیبانی مطرح است و در حوزه سیاسی پرهیز از جناح بندی ها ، سلایق سیاسی و نظرات سلیقه ای ، ایجاد شرایط مساوی برای همه و مهمتر اجرای کامل قانون انتخابات مطرح است و صیانت از رای مردم در اولویت قرار دارد.
وی در ادامه گفت:در حوزه رایانه ای مرحله اتوماسیون اداری ، ثبت نام داوطلبان ، ثبت نام رای دهندگان ، کنترل رای مجدد ، شمارش آراء وجود دارد و امسال قرار بر این است که شهرهایی که بیش از سه نماینده دارند انتخابات به صورت رایانه ای برگزار شود.
قناعت از موافقت شورای نگهبان با چهار مرحله از رایانه ای شدن انتخابات خبر داد و اذعان داشت:پاسخ مثبت استعلام ها ، ثبت نام داوطلبان ، ثبت نام رای دهندگان و کنترل رای مجدد توسط شورای نگهبان مورد موافقت قرار گرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری عنوان کرد:متولدین 24/12/68 و قبل از آن حق رای دارند، در کشور 46 میلیون نفر حق رأی و 45 هزار شعبه اخذ رای داریم که 10 هزار و پانصد شعبه اخذ رای رایانه ای خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای مردم شکل رای گیری همانند سال های گذشته انجام خواهد شد ، گفت:در مازندران 113 دهستان ، 44 بخش، 16 شهرستان ، 51 شهر و 9 شهر بهشهر ، ساری ،قائمهشر ، بابل ، بابلسر ، آمل ، نور ، نوشهر و تنکابن به عنوان مرکز حوزه انتخابیه اصلی و همچنین 28 بخش مستقل و هفت فرمانداری شامل گلوگاه ، نکا ، جویبار ، سوادکوه ، محمودآباد ، چالوس و رامسر به عنوان حوزه های فرعی در نظر گرفته شده است.
قناعت کل جمعیت استان را تا پایان سال 85 ، 2میلیون و 922 هزار و 433 نفر بیان کرد و اظهار داشت:در مازندران تعداد واجدین شرایط رأی دو میلیون و 185 هزار و 897 نفر می باشد که 2636شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
وی گفت:در شهرها تعداد 915 شعبه ثابت و 65 شعبه اخذ رای سیار و در روستاها 995 شعبه ثابت و 661 شعبه اخذ رای سیار پیش بینی شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد:ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس هشتم از تاریخ 15/10/86 آغاز و تا تاریخ 21/10/86 ادامه خواهد داشت که ثبت نام به موجب ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت اینترنتی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد:کل نیروهای اعم از هیات های اجرایی ، نظارت ، بازرسی ، انتظامی و نظامی و اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان ها 30هزار نفر می باشد .
قناعت در خصوص تمهیدات لازم برای رایانه ای شدن انتخابات اعلام کرد: شبکه اختصاصی vpn وزارت کشور راه اندازی شده و در 44 بخشداری خطوط دیتا در حال نصب و راه اندازی می باشدکه حداکثر تا دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید.
وی افزود: 85 شرکت سرویس دهنده اینترنت که هر کدام 30 خط تلفن دارند به شعبات اخذ رای در نظر گرفته شده است و 4500رایانه و کاربر تامین نموده ایم و در این زمینه مشکلی نداریم .
قناعت در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا منطقه مازندران که امکان ایجاد فضای رقابتی برای همه احزاب چگونه فراهم خواهد شد گفت: در رابطه با فعالیت احزاب باب آن باز است و ما در خدمت تمامی دوستان و گروه های سیاسی هستیم و اگر احزاب کم رنگ باشند و ظهور و بروز پیدا نکنند باید آن را در برون جستجو کرد و وظیفه ما فقط ایجاد بستر های لازم برای بروز دیدگاه های مختلف است و به همین منظور قصد داریم با هماهنگی صداو سیما در آستانه انتخابات میزگردی را بین گروه های سیاسی برگزار نماییم تا مردم به حضور در انتخابات ترغیب شوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.